-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45581 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

دليل جناح بندي هاي موجود در كشورمان چيست؟
جناح بندي هاي موجود، تازگي ندارد و تقريباً از اول انقلاب بوده است و دليل آن مسأله اختلاف افكار و سليقه ها و خواسته ها است. اگر تمام جناح ها رعايت تقواي الهي را بنمايند و از موازين شرعي خارج نشوند، مشكلي به وجود نخواهد آمد. البته همان طور كه اشاره كرده ايد، اختلاف هاي جناحي به علت شرايط به وجود آمده بعد از دوم خرداد، مقداري شديدتر شده كه اميدواريم با گوش فرادادن آنها به اوامر و نصايح رهبر انقلاب اين تنش ها كاهش يابد. در اينجا توجه به چند نكته لازم است: الف) اختلاف اگر صرفاً برخاسته از انديشه ها و افكار باشد، نه تنها جاي نگراني ندارد، بلكه موجب رشد و شكوفايي و پويايي مي شود. البته به شرط اين كه هنجارهاي گفت وگو و تضارب آراء رعايت شود و بالاخره فصل الخطابي در كار باشد. در نهايت همه در برابر مرجع نهايي تصميم گيري تسليم باشند و اختلاف افكار را به تشتت و پراكندگي در عملكردها مبدل نسازند. ب ) اگر اختلاف در اهواء و اميال و خواسته ها باشد بسيار خطرناك و زيان آفرين است. متأسفانه تا حدي اين مسأله در جامعه ما در حال رشد است و عوامل آن نيز متعدد مي باشد. راه حل نهايي آن تقوا و تقديم مصالح امت بر منافع شخصي و جناحي و تبعيت از هنجارهاي ديني، اخلاقي و حقوقي و رهنمودهاي ولي امر مسلمين است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.